REGULAMIN UDZIELENIA DOFINANSOWANIA DLA OSÓB FIZYCZNYCH NA USUWANIE I UTYLIZACJĘ ODPADÓW NIEBEZPIECZNYCH ZAWIERAJĄCYCH AZBEST ZE ŚRODKÓW BUDŻETU MIASTA
§1
1. Regulamin określa szczegółowe zasady przyznawania mieszkańcom dofinansowania na realizację przedsięwzięć polegających na pokryciu części kosztów związanych z wymianą lub likwidacją pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest na budynkach mieszkalnych i gospodarczych z terenu miasta Pruszkowa. 2. Dofinansowanie mogą uzyskać tylko osoby fizyczne, będące właścicielami obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie miasta Pruszkowa. 3. Środki przekazane są w formie zwrotu części udokumentowanych kosztów realizacji zadania, po jego zakończeniu.
§2
Dofinansowanie obejmuje koszty demontażu, transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest pozyskanych w trakcie wymiany i rozbiórki powierzchni pokryć dachowych i elewacji zgłoszonych przez właściciela we wniosku.
§3
Wysokość dofinansowania określonego w §2 wynosi 70%.
§4
Właściciel nieruchomości ubiegający się o dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest jest zobowiązany do złożenia w Urzędzie Miasta Pruszków następujących dokumentów: 1. wniosek. 2. kserokopia aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku/działki wraz z zaznaczonym na mapie budynkiem będącym przedmiotem wniosku. 3. informacja o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone (wg załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki). 4. kopia potwierdzenia zgłoszenia w Wydziale Architektury Starostwa Powiatowego w Pruszkowie rozpoczęcia robót budowlanych lub rozbiórki obiektu budowlanego, albo decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę. 5. kopia karty przekazania odpadu pomiędzy właścicielem a przedsiębiorcą z potwierdzeniem przekazania odpadów na składowisko do tego przeznaczone. 6. potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie faktur/y VAT lub rachunku/ów wystawionych przez uprawioną firmę odbierającą ww. odpady w celu ich wywozu do unieszkodliwienia z wyszczególnionymi kosztami utylizacji odpadu. 7. pisemna zgoda na kontrolę prac objętych wnioskiem przez pracowników Urzędu Miasta Pruszkowa.
§5
Prace, o których mowa w §2 mogą być realizowane jedynie przez wykonawcę posiadającego stosowne zezwolenie wydane przez właściwy organ.
§6
Wnioski rozpatrywane będą według kolejności zgłoszeń, do wysokości posiadanych środków.
§7
Wnioski, które nie zostały zakwalifikowane z uwagi na wyczerpanie środków w danym roku przechodzą na rok następny.
§8
Wypłata dofinansowania nastąpi poprzez odbiór przyznanej kwoty w kasie Urzędu Miasta Pruszków lub przelewem na wskazane przez właściciela konto.
|